niedziela, 3 października 2010

Co będziemy robić w PAŹDZIERNIKU???

TEMATYKA

1. Mały ekolog

CELE:

- kształtowanie postaw proekologicznych

- rozwijanie umiejętności grupowania, porządkowania różnych rzeczy

- rozwijanie umiejętności uogólniania, wnioskowania i wypowiadania się w sposób zrozumiały dla innych


2. Barwy jesieni

CELE:

- poznanie otoczenia różnymi zmysłami

- obserwacja przyrody, dostrzeganie zachodzących zmian

- poznanie różnych gatunków drzew


3. Warzywa

CELE:

- zapoznanie z pokarmami, które są źródłem witamin

- kształtowanie wyobraźni twórczej i odtwórczej

- poznawanie świata zmysłami


4. Moja rodzina

CELE:

- uświadamianie potrzeby dbania o przyjaźń, miłość, zachowania szacunku dla innych

- poznanie ról społecznych w rodzinie i wynikających z nich obowiązków,

- wdrażanie do różnych form interpretacji utworów muzycznych

- kształcenie estetyki ruchu


ŚPIEWAMY

„Ekoświat”

1. Na trawniku plastik leży, nie wyrośnie z niego kwiat.

Puszki, szkło, foliowe torby, a ja wolę ekoświat.


Ref.: Eko-, ekoświat, zieleń, słońce i jeziora.

Eko-, ekoczas już woła nas.


2. Przy miasteczku dymi komin, na ulicy hałas aut.

Śmieci, brud, spaliny czarne, a ja wolę ekoświat.


Ref.: Eko-, ekoświat…


RECYTUJEMY

„Dwa rękawy”

Rozmawiały dwa rękawy

jeden lewy, drugi prawy.

Narzekały oba skrycie

na swe bardzo kiepskie szycie.

Lewy skarżył się cichutko,

że go krawiec uszył krótko.

Prawy łez uronił parę,

bo był długi ponad miarę.

Lewy płakał: – Com ja winny,

że wyglądam jak dziecinny?

Prawy wzdychał: – Jakim cudem

jestem takim wielkoludem?

W końcu rękaw do rękawa

szepnął: – Trudna z nami sprawa.

Do chrzanu jesteśmy oba

z winy krawca brakoroba.

Ludwik Jerzy Kern, „Dwa rękawy”